واحدهای ماریناسان

بازاریابی:

شرکت صنایع سلولزی ماریناسان تولید کننده محصولات سلولزی و هایژنیک در صدد است تا با بهره­گیری از دانش روز بازاریابی و تحقیقات بازار، نیاز مصرف کنندگان هدف خود را شناسایی و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا متناسب با سطح خواسته و تقاضای آنها و با هدف جلب رضایت آنها محصولات با کیفیت را تولید و به بازار عرضه نماید و با استفاده از امکانات و پتانسیل کانال های توزیع خود ، دسترسی مصرف کنندگان به این محصولات را به مناسب ترین شکل ممکن تسهیل نماید.

با تجهیز واحد CRM و ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان ، نیازهای مصرف کنندگان شناسایی شده و پاسخ مناسب برای نیازهای فعلی و آینده آنها در نظر گرفته می شود . همچنین نظرات و پیشنهاداتی که توسط مشتریان در هر نقطه از کشور مطرح می شود به صورت جدی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد . بمنظور ارائه خدمات  مطلوب و پاسخگویی به مشتریان ، نرم افزار ICRM بکار گرفته می شود که این نرم افزار دسترسی سریع و بهینه به تمام اطلاعات مخاطبین را ایجاد می نماید .

شرکت صنایع سلولزی با استفاده از امکانات در اختیار، در راستای بهینه سازی مصرف محصولات ماریناسان در سراسر کشور با هدف ارتقای سطح بهداشت و بهبود فرهنگ گام بر می دارد تا شاهد رشد و ارتقاء روز افزون سطح بهداشت مصرف کنندگان باشد.

 

نوآوری و خلاقیت همواره از ارزش­های کلیدی و مثبت شرکت صنایع سلولزی ماریناسان بوده‌ است که آن را در جهت تامین تقاضای روزافزون مشتریان یاری داده است. در بازاریابی صنایع سلولزی ماریناسان اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی بستگی به تعریف و تعیین نیازها و خواسته های بازار های هدف و تأمین رضایت مشتری به نحوی مطلوب و مؤثرتر از رقبا دارد. بازاریابی ماریناسان صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار داده است .

واحد تحقیق و توسعه

مهمترين نقش واحد تحقيق و توسعه درهر واحد توليدي نقش آن بعنوان يك كارخانه توليد تكنولوژي در درون كارخانجات مي‌باشد، يعني تكنولوژي موجود در واحد بعنوان بستر اوليه در نظر گرفته می‌شود و با انجام فعاليت‌هاي تحقيقي و توسعه‌اي و در يك روند تبادلي دو طرفه با ساير عوامل توليد، كالايي برتر از قبل توليد نموده و در نهايت توليد كالاي برتر به ايجاد تكنولوژي برتر و بهره وري بيشتر از عوامل توليد منجر مي‌شود.

اگر تعريف تكنولوژي را به‌ شرح زير در نظر گرفته شود:

"تكنولوژي مجموعه‌اي است از روش‌ها، فرايندها، ابزار و تجهيزات و ماشين‌آلات ، مهارت‌ها و دانش‌ها كه بوسيله آن‌ها كالايي ساخته مي‌شود و يا خدماتي ارائه مي‌گردد."

بر اساس تعريف فوق چهار مولفه اساسي مي توان براي تكنولوژي بشرح زير معرفي نمود

  ابزار و ماشين الات

 نيروي انساني

 اطلاعات و دانش فني

 سازماندهي و مديريت

مجموعه مولفه هاي فوق الذكر و چگونگي ارتباط بين آنها تعيين‌كننده سطح تكنولوژي موجود در هر كارخانه است. لذا تحقيق و توسعه بايد براي توليد تكنولوژي برتر، در ابعاد مختلف تكنولوژي اقدام نمايد. تا در نهايت بتواند به نتيجه نهايي نايل گردد.

اقدامات واحد تحقيق و توسعه در هر مقطع بستگي به چرخه حيات و منحني عمر تكنولوژي دارد. كه بر اساس آن در هر مقطع از فرايند توليد تكنولوژي اقدام معيني را بايد انجام دهد و ساختار واحد تحقيق وتوسعه نيز بايد منطبق با اقداماتي باشد كه بايد در هر مقطع انجام شود.

آنچه كه مسلم است اينكه واحد تحقيق و توسعه بايد ساختاري را شامل باشد كه فعاليت‌هاي آن در رابطه با عوامل مختلف برون سازماني و درون سازماني مرتبط با تكنولوژي باشد و بر اساس اينكه مهمترين مشكل و مانع در راه بهره‌وري از عوامل توليد و توسعه و تعالي تكنولوژي بكار گرفته شده توسط، چه عاملی باشد ساختار واحد تحقيق و توسعه در هر كارخانه تعيين مي‌گردد.

واحد تحقیق و توسعه(Research &Development)  در هر سازمانی با هدف شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، به منظور برنامه ¬ریزی برای تثبیت نقاط قوت و تبدیل نقاط قابل بهبود به قوت تشکیل می‌گردد. واحد تحقیق و توسعه(R&D) وظایفی مانند تبیین اهداف و مأموریت¬ها و ارائه برنامه¬ ریزی استراتژیک (زمانی، مکانی، مالی و نیروی انسانی) برای رسیدن به آن‌ها، طراحی و بهینه ¬سازی فرآیندهای تحقیقاتی اجرایی، تدوین برنامه¬های کوتاه، میان و بلند مدت، توسعه خدمات و انجام امور توسعه¬ای، هماهنگی طرح¬ها و نیز برنامه ¬ریزی اطلاع ¬رساني، تبلیغات و معرفي خدمات را بر عهده دارد.

واحد تحقیق و توسعه صنایع سلولزی ماریناسان در راستای استراتژی‌های کلی شرکت، به توسعه و بهینه سازی اهداف شرکت اقدام نموده است.

• اجرا و مستند سازی کارهای مبتنی بر تحقیق و توسعه، جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در زمینه تولید محصولات سلولزی، نمونه سازی و گرفتن تائیدیه‌های لازم جهت محصولات جدید، تعریف استراتژی‌های جدید با توجه به سازماندهی پروژه‌های شرکت، تهیه تیم انجام پروژه‌های شرکت و گزارش دهی

• تحقیق و بررسی در رابطه با محصولات گذشته و تحقیقات لازم در زمینه تولید محصولات نوین در جهت توسعه و بهینه سازی اهداف شرکت

• تحقیق در رابطه با افزایش ظرفیت خط تولید و کاهش ضایعات مواد خام اولیه جهت تولید محصولات، بدون پایین آمدن کیفیت نهایی محصولات

• همکاری با سایر موسسات علمی و پژوهشی

• شناسایی بازارهای هدف در داخل و خارج کشور

• حضور فعال در سمینارها و همایش‌های بین المللی در رابطه با صنعت سلولز


واحد توسعه و تحقیق Researchanddevelopment@marinasun.ir

واحد برنامه ریزی

واحد برنامه ریزی با هدف تامین به موقع محصولات مطابق سفارش شرکت های پخش برنامه ریزی تولید محصول وتامین مواد وملزومات را براساس مدل MRP مدنظر قرار داده است تا حداکثر رضایت مشتریان در خصوص دردسترس بودن محصولات تولیدی میسر گردد.در این خصوص هماهنگی لازم بین واحدهای تحقیق وتوسعه ،مارکتینگ،برنامه ریزی،بازرگانی و واحد تولید جهت دریافت ظرفیت تولید ،BOM ،دریافت سفارش فروش،برنامه ریزی تامین مواد و برنامه ریزی تولید محصول وجود دارد.

واحد بازرگانی

متشکل از واحد تدارکات خارجی،تدارکات داخلی،امور ترخیصی و گمرکی و امورقراردادها و پیمانکاران می باشد.
کلیه اقلام و مواد اولیه مورد نیاز تولید کارخانجات تولید دستمال کاغذی ،دستمال حوله ،نوار بهداشتی و پوشک بچه توسط واحد بازرگانی از معتبرترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی با بهترین کیفیت و منطبق بر استانداردهای کیفی معتبر بین المللی تهیه و کلیه مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در ساخت محصولات تولیدی صرفا از شرکت های تولیدی معتبر اروپایی و آمریکایی تهیه شده و در کوتاهترین زمان ممکن تحویل واحدهای تولیدی می شود.

واحد منابع انسانی

نقش منابع انسانی و اهمیت روزافزون آن در توسعه سازمان بر هیچ كس پوشیده نیست. امروزه سرمایه های انسانی به عنوان متولیان امر برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، نظارت و كنترل، نقش مهمی در پیشبرد اهداف متعالی هر سازمان ایفا می كند. بدون تردید، دانش به روز در زمینه مدیریت صحیح منابع سازمان، ارزش و اهمیت سرمایه های انسانی را چندین برابر می نماید.

اهمیت و جایگاه منحصر به فرد نیروی انسانی در موقعیت رقابتی هر سازمان، باعث می شود هر صاحب نظری به نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین سرمایه سازمان نگاه كند. این مزیت رقابتی، سازمان را بر آن می دارد تا در جهت جذب  حفظ و نگهداشت  سرمایه های انسانی نهایت دقت و تدبیر کارآمد را بکار گیرد.

مديريت منابع انسانی شرکت صنایع سلولزی ماریناسان در راستای اهداف استراتژيك سازمان و توسعه روز افزون بازار روز به روز در حال پیشروی به سوی هدف بوده و با توجه به نیاز سازمان به نیروهای متخصص و كارآمد، با
بهره گیری از آخرین روش های جذب و تامین نیرو، اقدام به انتخاب و جذب افراد مورد نياز جهت تصدی مشاغل موجود می نماید. همچنین جهت بهبود مستمر عملکرد این سرمایه های ارزشمند سازمان تلاش نموده و فرایندهایی چون آموزش، رشد و توسعه، انگیزش، ارتقاء، شهروندی سازمانی، تعیین مسیر شغلی و ... را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

فعالیت در یك محیط كاری شاد و پویا، حفظ و رعایت كرامات انسانی، ارج نهادن به تلاش افراد، توسعه روحیه مشاركت در گرو كار تیمی و به كارگیری آموخته های فردی و گروهی برای رسیدن به توسعه همه جانبه، الگوی پایدار و رو به رشد مدیریت منابع انسانی صنایع سلولزی ماریناسان می باشد.

 

Customer Relationship Management ( CRM )

در واحد مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت ماریناسان ، نیازهای مشتریان شناسایی شده و پاسخ مناسب برای نیازهای فعلی و آینده مشتریان در نظر گرفته می شود . در این واحد جهت داشتن بهترین خدمات و پاسخگویی به مشتریان ، نرم افزار icrm بکار گرفته شد که این نرم افزار دسترسی سریع و بهینه به تمام اطلاعات مخاطبین را ایجاد می نماید .

به دنبال پیاده سازی سیستم CRM در شرکت ماریناسان نظرات و پیشنهاداتی که توسط مشتریان بازگو می شود به صورت جدی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد .

راه های ارتباط با واحد مدیریت ارتباط بامشتریان شامل :

  1. تلفن :  42354001 – 021

  2. پست الکترونیکی :info@marinasun.ir